Med bez cholesterolu

Med je jediná potravina co se nezkazí (pokud nevyschne). Stejně tak je med fat-free a neobsahuje cholesterol, takže byste si ho měli kupu pořídit, jelikož až uprchlíci a ruský invazní vojska vykoupěj vaší oblíbenou večerku, budete rádi za kilíčko medu ve vaší tajný spížce! 

Shodou okolností mám v kanclu asi 20kg medu z Včelařství Dobrovolný, takže kdyby náhodou někdo potřeboval med ve kterým nejsou schopný přežít bakterie a pomáhá spalovat tuky zatímco spíte, neváhejte mi napsat! 

Včelař Václav

Před pár týdny mi kámoš Maruška řekl o nenápadný vesnici Taneček, která leží na kraji CHKO České středohoří. Na jejím okraji hospodaří Václav, který vyměnil bordel města za kopcovitý panoramata a neskutečný ticho a začal se živit "medařením". Letos má první rok kdy začíná hospodařit ve velkém. My jsme k němu dorazili akorát když začal stáčet med.

Vašek nás oblíkl do kukel a vyrazil nám ukázat královnu. Narozdíl od nás se vůbec nechrání, vypadá to že mu žihadla nevadí. Královnu vytáhl spolu s chumlem včel holou rukou, jak když nabíráš suchý listí. Nikdy předtím jsem to neviděl - dost mě to fascinovalo. Královně se zastřihují křídla, aby nemohla s rojem uletět, takže když se občas včely vyrojí, sednou si na strom a nikam neuletí, protože královna jen vypadne z úlu a potácí se v trávě. 

Po exkurzi ke včelám jsem popili čaj, požvejkali medový plástve (mňam!!) a s kupou tipů na výlety do okolí (třeba hrad Helfenburk, který stojí podivně v údolí, místo na kopci) vyrazili domů. Pokud budete vandrovat mezi Litoměřicema a Českou Lípou, možná narazíte v přírodě na úly, které Václav přesouvá podle toho kde co nejlepšího kvete. 

Určitě se u nich na Tanečku zastavte na exkurzi a pro svojí sklenici medu! Bude praktické se ozvat předem na vaclav.dobrovolny@centrum.cz nebo telefonem na +420739084594. Kdo má zájem, mám v kanclu v Karlíně sklenice medu stočeného v neděli dopoledne. 1kg lesního za 180,- Kč nebo lipový či akátový (bohužel jen jedna sklenice) za 170,- Kč.