Proč je UberPOP super?

Sednete si do TAXI, řeknete kam chcete a pak nastane ticho. Nebo se otočíte na řidiče a zeptáte se "Tak co, jak to dneska jezdí?" nebo "Co děláte zajímavého?". Odpověď je nasnadě: "Řídím taxi, vole!". Oproti tomu UberPOP vás posadí do auta, který řídí někdo víc pro zábavu než pro prachy. 

Chvíli před vánocema jedu z Bonvivant's baru UberPOPem s naším belgickým kolegou Filipem. Apka v mobilu mi přiřadí Stefana - asi ukrajinec, říkám si. Když Filip vystoupí u hotelu a nechá mě se Stefanem samotného, přijde na řadu ticho-přetínající otázka: "Tak co? Jak to jde? Co děláte zajímavého?"... A Stefan rozplétá příběh, kterým vás nejspíš standardní taxikář v KurýrTAXI neobohatí.

Stefan je Ir, v ČR je 22 let. Učí na vysoké škole sportovní management a vedle toho má svůj startup RedCrox, kde se sází na profesionální sportovní utkání. Sází se tak, že přijdete s účtenkou na 2500,- Kč od Bati (jen příklad), Stefan vám automaticky připíše kredit 2500,- Kč a ten si u něj prosázíte. Můžete vyhrát prachy zpět - pak máte boty zadarmo - nebo můžete všechno prohrát. Fór je v tom, že prohrajete prachy, co jste už utratili. Nic neriskujete. Stefan žije z revshare (z účtenek, které vykáže) od firem, se kterejma má smlouvu. Nejde teda sázet hodnotu každé účtenky, ale jen účtenky z obchodu, se kterým má Stefan smlouvu.

Stefan sám na sebe kouká jako na megaobchoďák, má smlouvu s ~300 značkama/výrobcema, jejichž vertikály mezi sebou nikdy nemíchá (takže pokud má smlouvu s Baťou, nebude ji dělat s Deichmannem). Firmy co má nasmlouvané v ČR jsou k vidění tady.

Pokud chce někdo na RedCrox gambleřit, musí nakupovat "ve Stefanově obchoďáku". Nevím jak mu to sviští v ČR, ale říkal, že před časem zapojil španělskou taxislužbu co trpí 40% úbytkem zákazníků. Chvíli poté jim díky RedCrox vyskočily čísla o 7%, což je super!

Web RedCrox je hnusnej, ale Stefanův business model se mi moc líbí!

Jaký jsou příběhy vašich UberPOPařů?

8 responses
je to super, je to tak! :-) ja mam asi na pribehy mensi pamet na detaily, nebo nebyli takhle detailne popsatelny, ale par shrnuti :-) - jeden s tim jezdil tak dlouho tak moc se mu libil ten design a zpusob pouziti aplikace, ze si to chtel vyzkouset taky z druhy strany - jeden delal v "nejmenovane" office like, rozumej v prosklenem office mezi tucnakama a kazdy den si dava vecer UberPOP jako relax, aby se dostal mezi normalni lidi - no a zbytek meli e-shopy, delali kuryry a timhle tim si privydelavali... Jeste jsem zjistil, ze existuje wundercar, coz je nemeckej uber, ale na principu dobrovolne platby, takze kdyz se vam jizda nelibi, nemusite zaplatit :-).. jeste jsem to nezkousel (teda to nezaplaceni) :-)
Ty příběhy jsou na tom nejlepší :-) Pak samozřejmě bezešvost... Wundercar jsem si nainstaloval, ale je to na mym telefonu nějaky buggy a žere to baterku, tak jsem to ani nezkusil. Spíš mě to otravovalo. Asi taky začnu jezdit :-)
tak jeste, ze to nebyl nejaky Ukrajinec! :))
Ja to nechapu, neukazuje to cenu, jezdi to tak nejak nahodne... A kdyz jsem si udelal estimate stalo to 2x tolik co Modrej andel a asi tak stejne jako kdybych si stopnul tago na ulici...
@Eda: mám naprosto opačnou zkušenost. je to přesný a levný
Já mám pár dobrých s UberX z SF (jak sám víš tak to je stejný jak UberPOP tady) - administrátor Oracle databáze na Stanford university má dceru, co teď začala pracovat jako servírka v nějaký restauraci v downtown SF. Nemá auto a tak on jí vždycky večer vyzvedne a jedou spolu domu. Jenže v restauraci nemá pevnou pracovní dobu, někdy skončí v 9 večer když je mrtvo, jindy po půlnoci. Jemu šichta na Stanfordu skončí v 6, no tak prostě potom jezdí v SF jako UberX než mu dcera napíše, že skončila a pak jede pro ní. - chlápek má firmu která obchoduje cenný starožitnosti. Vykupuje to v síti svých lokálních poboček, má asi 20 měst po celých spojených státech. Ale sedí v SF sám, pracuje z domova a občas mu z toho už hrabe a potřebuje si popovídat s lidma. Tak každý den jezdí 1-2h s UberX jako forma mentální hygieny UberX/UberPOP je totálně super.
Nebyl to UberBlack?
Ne, UberPOP. Btw, dneska jsem dal týpka co celej život cestuje. Jižní Amerika, Asie... za chvíli jede do Ekvádoru jako průvodce Adventury. Povídal jak jeli s manželkou a 2 dětma na 5 měsíců do Himalájí. Moc fajn!