Zánět středního ucha - objevil jsem Ameriku

Včera jsme si s Káčou dali její pátý píchání ucha. Dřív jsem se snažil najít nějakej "zázrak" (aka babskou radu), kterým jí od píchání uchránit. Získal jsem nepřeberný množství triků od cibule na tisíc způsobů, česneku na stovky způsobů, teplýho/studenýho, kapání lihu do ucha, apod. Imho to nikdy nefunguje (resp. občas jo, ale příčina uzdravení je nejspíš jiná - jako s homeopatikama :).

Když jsem to googlil jsem našel 'miliardu' popisků, co sedí na (nejspíš dost nepřesný) info z Krčský pohotovosti (příklad): děti maj tvar lebky tak, že Eustachova trubice z nosu do ucha vede moc vodorovně a rýma jim tam prostě "víc" zatejká. Předcházejte tomu smrkáním a podložte hlavu při spaní polštářem.

Naše včerejší píchání ucha proběhlo prvně u doktorky a ne na noční pohotovosti v nemocnici, kde na nic nemaj čas a náladu. A doktorka mi řekla, že pravej důvod není vteklá rýma do ucha, ale to že se ve středním uchu normálně tvoří kapalina a při rýmě Eustachova trubice (stejně jako jiný sliznice) oteče a u dětí se často úplně uzavře. Dospělý maj trubici širší (nejde o její sklon) a při otoku se neuzavře = kapalina z ucha dál odtejká. Čím širší trubice, tím lepší potápěč :)

Řešení zánětu ucha? Dávejte při rýmě antihistaminika (dětskej fenistil, claritine, etc.) a mělo by to bejt cajk. A druhej #protip? Při smrkání nestisknout kapesníkem úplně nos - jak se do něj dítě smrknutím opře, zvedne se mu tlak v zadní části nosohltanu a může to pomoct dostat přetlakem nudle do ucha. Takže profi smrkání vypadá jako řešení druhý pravděpodobný příčiny vzniku zánětu středního ucha, hned vedle otoku sliznic.